Miyavi 24/09/09

Jag såg Miyavi på fryshuset den 24 september, hans andra besök i Stockholm. Tyvärr var ganska få biljetter sålda så han spelade i världens minsta lokal där ljudkvalitén var sämst om man inte stod långt fram (vilket jag såklart gjorde). Dessutom var han hes efter att ha turnerat så mycket så han var lite sparsam med rösten men kompenserade det med grymma gitarrsolon, små tal om sin karriär, hur mycket han älskar Sverige m.m. Dessutom klättrade han lite på inredningen ^^'''' De låtar som han sjöng var en härlig blandning av riktigt känslosamma och rockiga låtar, grymt mycket utstrålning och energi. Till och med en förälder som mest var där för att vaka över sin son var imponerad. Finast var nog "we love you" när han bad alla fansen att hålla varandras händer (jättefin text på den låten btw). Han hade lite kontakt med publiken också. I början kastade någon ett gossidjur i hans huvud och han blev lite putt tills han såg vad det var och gav den lilla pälsfiguren en puss XD Dessutom han lutade sig fram över publiken och sjöng... vilket visade sig vara ett våghalsigt drag för några fans fick tag i hans tröja och slet sönder den X'''D Miyavi brukar ju inte ha bar överkropp så han kände sig lite kränkt tror jag... hoppas fansen blir fölåtna ^^''' Och så undrar ni så klart: är han lika snygg live som han ser ut på videos? Oh yes, indeed he is! Snyggt hår hade han också, kortklippt svart med ganska många vita/blonda slingor (svårt att avgöra i gult ljus).

Kommentarer
Postat av: Frida

det var bästa dagen i mitt liv <3

Min mamma på 40 + tyckte också det var sjukt bra!

2009-11-28 @ 17:00:35
URL: http://avictoriandustrial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0