Valar med aids


Jag brukar sällan komma ihåg mina drömmar men på senare tid har jag börjat göra det. Det hemska är att jag under en lång period bara drömt verkligt fåniga saker. Man kunde ju tycka att min fantasi borde dra iväg när den äntligen får chansen och att jag skulle drömma om skrämmande och spännande saker som jag alltid gjorde som barn. Istället plågas jag av töntiga visioner. Till exempel så har jag drömt att jag delat ut hö till hästarna eller sorterat tvätt. I går kväll när jag kröp in bland mina rosa lakan så funderade jag lite frustrerat över vilket slöseri det är att drömma om sådanna saker. I verkligheten har sådanna trista aktiviteter i alla fall effekten att de blir gjorda men jag kan inte se att de fyller någon funktion alls i drömmens värld. Jag kände att mitt undermedvetna var synnerligen fantasilöst. Tydligen så tog det i alla fall till sig kritiken för ingen kan påstå att nattens dröm hade brist på den varan.

Jag drömde att satt i ett klassrum och var elev. En lärare som jag haft på högskolan berättade om en spännande resa som hon gjort och skickade runt bilder från resan. De var inte bara vanliga fotografier utan rörliga som Harry Potter-foton eller små filmsnuttar. Jag fick en bild med 5-6 späckhuggare som alla hoppade som besatta. Jag har aldrig sett valar hoppa så högt men på filmsnutten så gjorde de alltså det, allihopa utan uppehåll. Nyfiken och villig att lära mig som jag var så frågade jag givetvis läraren om de hoppande späckhuggarna och hon sa då med en suck att späckhuggarna utförde de legendariska x-hoppen vilket var ett säkert tecken på att alla valarna fått aids. Jag undrar hur Freud skulle tolkat detta.


Kommentarer
Postat av: Nibo

Härligt att du fått kontakt med ditt undermedvetna!

2009-03-26 @ 20:23:06
Postat av: Nibo

Härligt att du fått kontakt med ditt undermedvetna.

2009-03-26 @ 20:27:33
Postat av: Saltis.

Jag drömde också om valar inatt...

2009-04-01 @ 18:15:47
URL: http://sheltochsalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0