Böcker som stannar kvar

Den senaste tiden har jag läst om en serie ungdomsböcker som jag har växt upp med och som har betytt väldigt mycket för mig så jag tänkte att jag skulle skriva lite om dem här.



Sju ungdomar från Australien ger sig av för att kampa i vildmarken under några dagar. Men när de är borta invaderas deras land och deras familjer tas till fånga. Ensamma fattar de beslutet att bli "amatörsoldater" och sabotera så mycket som möjligt för fienden. Böckerna handlar om allt från tonårsförälskelser till svåra livsfrågor och är kort och gott underbar läsning. Författaren heter John Marsden och de sju böcker som ingår i serien är:


Imorgon när kriget kom

När natten är som mörkast

Den tredje dagens kyla

Nu är mörkrets tid

Så grydde hämndens timme

I skymningens land

På andra sidan gryningen

Läs de eller gå miste om bra böcker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0