Pensionärer i rulltrappan

Idag var jag på Åhléns i Härnösand. Det var lite spännande att ta sig dit. Alla har väl hört om barn som springer åt fel håll i rulltrappan, men pensionärer? Det måste vara något nytt. Det fanns en rulltrappa som gick upp och en som gick ner och inga trappor. Jag skulle åka ner men det stod en gammal man med en krycka och blockerade ingången till själva rullbandet. I trappan gick också en äldre kvinna som var i sällskap med honom och höll i den andra kryckan. Hon försökte febrilt springa upp för rulltrappan men det gick inte särskilt bra. Jag ska "ursäkta" några gånger med hög röst och försökte ta mig förbi mannen men han reagerade inte alls. Efter några minuter var kvinnan längst upp och hade bara två steg kvar. Då gav hon upp och åkte ner istället och mannen började plötsligt höra. "Jaha", sa han lite surt och flyttade på sig.

Kommentarer
Postat av: Saltis

Hahaha :D Jag hade skrattat och pensionären hade slått mig i huvudet med sin käpp

2009-06-09 @ 15:22:26
URL: http://sheltochsalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0