Jag som sover i en hunds ytteröra

Jag hade en av mina intressanta drömmar igen för någon natt sedan. Hör och häpna. Jag satt och lyssnade på ett radioprogram där de intervjuvade en svensk som vunnit VM i Star Wars. Han hade helt enkelt sprungit en bana med ett plastsvärd och klarat att slå ner alla fiender på kortast tid. Han berättade i intervjun att det hade varit jobbigt eftersom banan tog 24 timmar och normalt så tränade han bara i ca 4 timmar per dag. Resten av tiden sov han och latade sig. Han var över 20 men levde fortfarande på sina föräldrar. Efter tintervjun skulle han få läsa en valfri dikt som radioratarna sen skulle diskutera, detta var en tradition i det här programmet. Som Star Wars fan var han givetvis också ett fantasyfan och dikten som han läste hette Jag som sover i en hunds ytteröra. Den handlade om en liten älva som trött slog sig ner för att sova i, just det, en hunds ytteröra. Radiopratarna funderade lite över hundens perspektiv av berättelsen och om den kunde ta skada av att en älva sov i dess ytteröra. Eftersom de inte kunde komma överens om något självklart svar så ringde de upp en veterinär och frågade. Veterinären svarade att hundens ytteröra är ganska tåligt men att det kunde ta skada om älvan förde med sig bakterier från något ställe den varit på tidigare.

Mina drömmar är så fullständigt logiska och vansinniga på samma gång.

Kommentarer
Postat av: Saltis

Jag tror du umgås för mycket med en viss vit valp.

2009-07-06 @ 21:58:16
URL: http://sheltochsalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0