Twilight


Den här filmen såg jag för att alla säger att den är så bra. Den handlade om en superamerikansk ung tjej som flyttar till en ny stad. Hon blir uppvaktad av gossar av alla nationaliteter men självklart så är inte detta nog excotiskt för henne utan hon faller endast och enbart för den fräcka vampyrpojken. Första halvan av filmen går i princip ut på att de stirrar på varandra på ett trånande sätt samtidigt som det råder en mycket tryckt stämning. Han påminner mest om en elak Cedric Diggory, möjligen med lite lägre hjärnkapacitet än orginalet. Efter halva filmen så börjar det hända saker på allvar och jag började tänka att detta måste vara en riktigt bra bok (måste läsa den när jag hinner). Med anledning av denna film vill jag också upprepa minikraven som alla ska ställa på sina pojkvänner (från början nedtecknade av min ärade moder).

Du får aldrig ha en pojkvän som:
- knarkar
- är alkoholist
- slår dig
- har för vana att utan din vetskap klättra in i genom fönstret i ditt rum på natten och glo på dig medan du ligger och sover

Det sista är ett tillägg som jag själv gjort (fortfarande med anledning av ovan nämnda film):

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag har varit mycket skeptisk till den filmen.



De där reglerna låter vettiga.

2009-01-12 @ 22:22:36
URL: http://ugglorna.blogspot.com/
Postat av: J

Är lite skeptisk till den filmen.



Reglerna låter vettiga.

2009-01-12 @ 22:25:21
URL: http://ugglorna.blogspot.com/
Postat av: J

Är lite skeptisk till den filmen.



Reglerna låter vettiga.

2009-01-12 @ 22:27:00
URL: http://ugglorna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0