A Chinese Ghost Story

[Sinnui yauman, 1987, spelfilm, färg]


En ung skatteindrivare kommer till en stad men på grund av vissa missöden lyckas han inte få fram de pengar han ska ha och har därför inte råd med att betala för ett hotellrum. Han får rådet att gå till ett tempel i närheten för att söka logi. Där möter han en vacker ung kvinna och de blir förälskade, trots att hon är bortlovad till en annan man. Det visar sig dock snart att det inte är deras enda problem, det spökar sedan länge i det gamla templet. På vilket sätt är den unga kvinnans liv knutet till de hemska, mordiska spöken som härskar i hennes hem?

Trots att det finns många småkul episoder, charmiga stunder och fin musik i den här filmen så tilltalar den mig ändå riktigt inte. Jag hade inget emot att se den men det skulle aldrig falla mig in att se om den. Tills nu levde jag med villfarelsen att det bara var i animéfilmer som man stötte på obskura, övernaturliga monster, men så var det tydligen inte. Det ondaste spöket i den här berättelsen är en kvinna som dödar folk med sin gigantiska tunga, underhållningsvärdet på de scenerna var högt.

Film 9 av 1014.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Den verkar rolig :) "Det ondaste spöket i den här berättelsen är en kvinna som dödar folk med sin gigantiska tunga" ...det låter lite som scary movie på något sätt ;)

2009-02-27 @ 21:53:56
URL: http://sheltochsalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0