The battle of the defect fridge

Det här är berättelsen om när Miz slogs mot en hantverkare (verbalt och inte så fysiskt).

Det hela började med att min kyl bestämde sig för att sluta fungera och låta mina matvaror ruttna. Eftersom jag bor i en hyresrätt så behövde jag bara ringa till hyresvärden för att få den reparerad. Jag sa till om att hantverkaren fick gå in med huvudnyckel ifall jag inte skulle vara hemma och så gjorde han. Det jag blev lite besviken på när jag kom hem var att han lämnat elskrot (en termostat) efter sig. Jag har ingen aning om vart man återvinner sånt och tycker inte att det är mitt ansvar. Jag la prylen i ett skåp och försökte att inte tänka på det.

Några dagar senare öppnade jag frysen och möttes av en outhärdlig stank. Tydligen så hade den lagt av utan att ens larma. Fylld av vrede och chock över min otroliga otur så städade jag undan maten och ringde jag till min hyresvärd igen. Jag upptäckte sedan att frysen faktiskt inte var trasig utan bara avstängd! Hantverkaren som lagade kylen hade inte bara lämnat en termostat efter sig utan dessutom stängt av min frys! Nu blev jag bara förbannad och ringde till hyresvärden i vredesmod. Även hon ansåg att jag blivit felaktigt behandlad och kontaktade hantverkaren som i sin tur kontaktade mig.

Jag och hantverkaren hade ett litet gräl om huruvida jag borde ha kontrollerat att han inte stängt av frysen när han lagade kylen (hur skulle jag kunna veta det?) och huruvida jag borde ha fotograferat matvarorna innan jag slängde dem (och innan jag visste att jag tänkte begära ersättning för dem). Men han gav sig faktiskt! Han kom både hit och hämtade termostaten och gav mig ersättning för de förstörda matvarorna. Han tycker säkert att jag är en riktigt saktkärring på grund av detta men nu är jag i alla fall en rik satkärring ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0