Antiemotionell... en fundering...

Vissa personer är ju asexuella men kan forftarande bli kära och kan då säga att de är till exempel "asexuella men homoemotionella" (d.v.s. personen i fråga känner ingen lust att ha sex men blir kär i personer av samma kön). På samma sätt så kan man vara till exempel "heterosexuell men homoemotionell" (d.v.s. man vill ha sex av personer med motsatt kön men blir kär i personer med samma kön). Min fråga är då... om man kan vara asexuell... kan man då vara antiemotionell? Och vad innebär i så fall det? Min mamma tror att det är samma sak som att vara psykopat, d.v.s. sakna medkänsla men det anser inte jag... att man har sex med personer som man inte är kär i betyder inte heller att man är antiemotionell utan för att få denna betäckning så måste man helt enkelt vara helt oförmögen att bli kär. Ganska coolt. Och alla definierar nog kärlek lite olika så hur vet man om man saknar det?


Jag tänker för mycket.


Men jag tycker om det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0